Tyskie zaczepia IKEA przed meczem ze Szwedami
- 21 czerwca 2021
- Niusy
W kreacji reklamowej piwa Tyskie (Kompania Piwowarska) przed meczem Polska-Szwecja, marka nawiązała do szwedzkiej marki IKEA. Ta zabawnie zripostowała.
W nowej grafice zamieszczonej na Facebooku Tyskie przekonuje: „Przechodzenie na Ty jest łatwiejsze niż składanie Waszych mebli”. – Mamy nadzieję, że rozłożenie szwedzkiej obrony będzie równie proste – dodaje marka w opisie kreacji, nawiązując tym samym do dzisiejszego meczu Polska-Szwecja na Euro 2020. Grafika przedstawia piwo i flagi Polski oraz Szwecji. Tyskie szybko dostało odpowiedź z oficjalnego profilu IKEA. – Meble sugerujemy składać przed przejściem na TY. Później faktycznie może to się wydawać skomplikowane 😉 – skomentowano. Na swoim facebookowym profilu IKEA także nawiązała do dzisiejszego starcia Polaków ze Szwedami. – Kiedy jesteś IKEA, ale Polska – napisano pod grafiką z reklamą lampy stołowej w kształcie piłki.
Marka w ramach platformy Przejdźmy na TY, realizuje strategię szukania tego, co łączy, mimo pozornych różnic. W ubiegłym tygodniu Tyskie poprosiło kibiców Irlandii o wsparcie Polaków w meczu ze Słowakami. W dzienniku Irish Daily Star ukazał się apel, w którym marka pod hasłem Grab a Tyskie beer and help us cheer! (pol. Złap Tyskie i pomóż nam kibicować) zachęcała Irlandczyków do dopingowania biało-czerwonych. Taka sama reklama ukazała się również w dzienniku Irish Daily Mirror.
Tyskie w ramach platformy Przejdźmy na TY, realizuje strategię mającą na celu szukanie wspólnego mianownika pomimo pozornych głębokich różnic, które polaryzują Polaków. Po przekonaniu Marcina Najmana i Krzysztofa Stanowskiego, że warto zażegnać konflikt i przejść na Ty, marka wykupiła przestrzeń reklamową w konkurencyjnych tygodnikach „Newsweek” i „Sieci” i opublikowała w każdym z nich połowę reklamy. Po złączeniu reklam odbiorca widzi całość – dłonie stukające się butelkami z imionami: Paweł i Gaweł. Za pomysł odpowiadają agencje: Gong i Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Realizacją i działaniami PR zajął się zespół agencji: Huta 19 im. Joachima Fersengelda, zakupem mediów dom mediowy Zenith. Działania w social media i internecie prowadzi agencja Gong.